Megéri a szerver üzemeltetés kiszervezése?
Örök kérdés minden vállalat számára, hogy az adott feladatokat meg tudják-e oldani költséghatékonyan, házon belül, vagy érdemes-e profik számára kiszervezni azokat. Vannak azonban esetek, amikor a választás egyértelmű, így például a szerver üzemeltetésnél.
Egy vállalati rendszer felügyelete elképesztően fontos feladat. Ha a cég online szolgáltatásai nem működnek, ha a belső kommunikáció csődöt mond, ha adatvesztés következik be – ezek mind olyan események, amelyek rendkívül káros hatással lehetnek a cégre nézve. Egy komolyabb adatvesztés akár oda is vezethet, hogy a cég tönkremegy – a tanulmányok szerint a komolyabb adatvesztésen áteső cégek több mint fele fél éven belül kénytelen csődöt jelenteni.
Nem véletlen tehát, hogy ahol valóban komolyan képesek felmérni e feladat fontosságát, csakis profikra bízzák a szerverek üzemeltetését. Ugyanakkor az ilyen profik nehezen elérhetőek és alkalmazni őket igen sokba kerül. Nem tehetjük meg azt sem – hacsak nem egy igen kis rendszerről, mikrovállalatról van szó – hogy egyetlen emberre bízzuk a felügyeletet, mert értelemszerűen ő nem képes folyamatos felügyeletet biztosítani és minden esetben azonnal reagálni az esetleges problémákra.
Ilyen esetben tehát egy egész csapatot kell felvennünk, akik képesek folyamatosan monitorozni a rendszert, észlelni a hibákat, javítani a problémákat, ha szükséges.
A vállalat ilyenkor egyértelműen jobban jár a kiszervezéssel – azzal, hogy egy olyan, már bevált profi csapatra bízza a szerverek üzemeltetését, mint a DoclerNeté.
Hosszú távon ezzel komoly költségek takaríthatóak meg, már csak azért is, mert a hibák a lehető legrövidebb időn belül azonosításra és javításra kerülnek – ezzel minimalizálva a kieső időt vagy annak lehetőségét, hogy adatokat veszítsünk el.
Plusz előny, hogy nem csak a hibaelhárítás indulhat meg azonnal, de a szolgáltató még csereszervert is képes biztosítani – így a rendelkezésre állás a lehető legmagasabb lehet anélkül, hogy profittól esnénk el a leállás miatt.