EU szabványnak megfelelő üzemanyagtartály

Üzemanyagtartály

Annak érdekében, hogy az EU teljes jogú tagjai lehessünk, olyan intézkedéseket kellett tenniük a benzinkutak üzemeltetőinek, amelyre az átlag polgár nem is gondolna. Az üzemanyag mérgező hatású vegyületnek számít, amit az Európai Unió szabványainak megfelelően át kellett alakítaniuk a cégeknek. Ez azt jelentette, hogy a tartálytisztítás után olyan átalakításokat kellett elvégeztetniük az erre szakosodott vállalatok munkatársaival, amely még biztonságosabbá tette a mindennapi tankolást.

Ez nemcsak azt jelenti, hogy a robbanásveszélyt visszaszorították a lehető legkisebbre, hanem azt is, hogy minden, ami az üzemanyag szállításával, feltöltésével és tárolásával kapcsolatos, az EU szabványoknak megfelelően történjen meg. A tartálytisztítás pedig kötelezővé vált ez által, vagyis időszakonként ki kell szivattyúzni a benzint a tartályokból és ellenőriztetni kell, hogy minden rendben van-e. Erről egy tanúsítványt állít ki az ellenőrzést végző vállalat, amelynek megléte a működés alapfeltétele.

Ha mégis így lenne, akkor a működtetést leállíthatják, és súlyos pénzbírsággal sújthatják a kút üzemeltetőjét. Az üzemanyagtartály tehát olyan állapotban kell legyen, hogy képes legyen még hosszú ideig olyan veszélyes anyagok tárolására, mint a benzin. A folyadék párolgását pedig a lehető legjobban vissza kell tudnia fogni a tartálynak. Egyrészt azért, mert így rengeteget veszíthetnek a megvásárolt áruból, másrészt pedig, hihetetlenül robbanásveszélyes a benzingőz.

Ezért, ahol csak lehet vissza nem eresztő szelepekkel látják el a tartályokat. Ez azt jelenti, hogy az üzemanyagtartály feltöltését nem befolyásolja, viszont a visszafolyást teljes mértékben megakadályozza a visszazáró szelep. Mindazonáltal a folyadék tágulását is meg kell akadályoznia a tartálynak, ami a földbe való helyezéssel szinte teljesen megoldódik, hiszen a talajmenti hőmérsékletváltozások sokkal lassabban zajlanak le, mint a felszínen. Így a folyadék könnyedén át tudja venni azt és nem keletkezik nyomást okozó benzingőz az üzemanyagtartály belsejében.